ספטמבר 24, 2019

10 הדברות ליצירת "שנה טובה" עסקית, אפקטיבית







עם כ-15 שנות ניסיון כקופירייטר בכתיבת ברכות "שנה טובה"
ממותגים, גופים וארגונים לצרכנים,

אספתי עשר תובנות מקצועיות, שיכולות לעזור
להוציא מהברכה של העסק את המקסימום:

  1. עשו חיבור אמיתי למותג, אל תאנסו את החג.
    חפשו אילו מתוך ערכי המותג שלכם מתחברים לערכים והרעיונות שהחג מייצג וייצרו את הקישור באופן ברור לצרכנים.

  2. לוקחים את זה אישית
    אם כל השנה העסק שלכם מדבר בתור "אישיות נפרדת" מהאנשים שבאמת מנהלים אותו, כאן יש לכם הזדמנות לצאת מהשגרה.
    ברכה אמיתית עוברת טוב יותר כ*שאנשים* מדברים עם *אנשים.*
    לא כשישויות פיקטיביות "מאחלות" ל"קהל מטרה".
    אנשים אוהבים כשרואים אותם, אז תראו להם שאתם רואים אותם.
    באמת רואים *אותם*. (במיוחד אם הם עובדים אצלכם.(

  3. כיתבו בשפה ייחודית
    הרוב הגדול משתמש בדיוק באותן מילים כדי לאחל בדיוק את אותם איחולים.
    למה שיזכרו מה היה כתוב אצלכם
    ?
    נסו למצוא מילים שונות מהאחרים, ומדוייקות למותג/עסק/תחום מקצועי שלכם.
    זה המקום לתת לשפת המותג שלכם לפרוח.

  4. צאו מהקלישאות הויזואליות
    יש גבול למקוריות שאפשר להוציא מבנק תמונות בדולר
    . במיוחד כשמחפשים "ראש השנה", או את מה שכולם מחפשים כמו "תפוח בדבש", רימונים וענפי דקל.
    אם הברכות של כולם מעוצבות עם אותם אלמנטים ויזואליים, אין סיבה שיזכרו או ישימו לב דווקא לברכה שלכם. חפשו טוויסט ויזואלי מקורי ומושך תשומת לב בין כל השופרים, הסילסולים וארבעת המינים.

  5. במי אתם עסוקים?
    זאת הזדמנות להראות למי שאתם אוהבים שאתם אוהבים *אותם*. שאתם חושבים *עליהם*. היו פחות עסוקים בעצמכם. כשכל הברכה שלכם משדרת "אני" או "אנחנו" - *אנחנו הצרכנים*, מבינים בדיוק את מי אתם אוהבים
    .

  6. רוצים לברך? וותרו על המוצר
    נכון, ברכה היא הזדמנות לפרסם את עצמכם, אבל כשאתם דוחפים בכוח מוצרים
    , מבצעים, שירותים לתוך *ברכת שנה טובה* – אנשים יתייחסו לזה כאל *פרסומת*.
    לא כאל ברכה.
    פרסומת הרבה יותר קל להדחיק ולשכוח ממשהו שבאמת ירגש
    כי הוא שם את הצרכן עצמו במרכז.
    אז רק תחליטו – זה "מבצע לחג" או "ברכה"?
    הצרכנים שלכם ידעו לזהות. לא תוכלו לעבוד עליהם בנושא הזה, כמו שאי אפשר לעבוד עליכם.

  7. עוררו השראה
    תנו לאנשים סיבה אמיתית לשתף את הברכה שלכם עם אחרים.
    בגלל מקוריות, הומור מוצלח (לא על חשבון הצרכן), ובגלל שזה מוציא טוב את מי שמשתף.
    עוררו הזדהות וריגוש ספציפי, ולא כניעה לנורמה של פרסום ברכות
    בחג.

  8. אל תחכו לרגע האחרון.
    אם יהיה לכם יותר זמן לחשוב ולעבוד על זה, יהיה יותר סיכוי שיצא לכם משהו שלא נראה כמו "עשינו", ואולי אפילו יהיה מעניין, מרגש וזכיר.

  9.  היזהרו מ"שגר ושכח"
    אם תצליחו לגרום לצרכנים שלכם באמת להרגיש משהו,
    הם מאוד יתאכזבו אם כשיגיבו לכם, לא תהיו שם כדי לקבל מהם ברכה בחזרה.
    זה רק יקרב אותם להאמין שעשיתם את זה כי צריך
    , לא כי באמת אכפת לכם.
    רציתם את תשומת הלב בחג? תהיו שם כדי לתת אותה חזרה באותו זמן.

  10. שנה עברית טובה מתחילה במילה שיש רק בעברית - פרגון
    תעשו לייק ותגיבו לברכות של אחרים, גם למתחרים
    – אתם רוצים שיגיבו לכם?
    רוצים שיעריכו אתכם?
    העריכו את ההשקעה והמאמץ שעשו הקולגות שלכם ותראו להם את זה
    .
    איך הייתם מגיבים כצרכן לעסק שמפרגן מכל הלב לעסק אחר?
    מה זה היה גורם לכם להרגיש?
אם יש לכם שאלות בנושא, אשמח לענות בתגובות ממיטב ניסיוני.
אם יש לכם עצות משלכם, תוספות וחידודים – אשמח לקרוא בתגובות
וכמובן מוזמנים לשתף, עם כל מי שנראה לכם רלוונטי עבורו.
אפשר גם בפייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית