ספטמבר 05, 2018

סטורי - כל הסיפור - איפיון זירה לשימוש אופטימלי

 
איור הפניות מהטקסט
לחצו להגדלה

ה"סטורי" הולך והופך לדבר החם והאקטואלי בתקשורת ברשתות החברתיות,
אך בזמן שלהעלות סטורי נראה פשוט, הבנה בסיסית של איפיון הזירה,
יכולה להוציא ממנו אפילו יותר.

איך אנשים נחשפים לסטורי שלכם?
האם הם רואים אותו בתצוגה המקדימה באפליקציה של פייסבוק?
או אולי הם רואים את העדכון דווקא בפייסבוק מסנג'ר?
והאם הסטורי היפה והמעניין שהרגע השקעתם בו מלא מחשבה,
באמת נראה טוב, מושך ומזמין בתצוגות המקדימות שלו?
האם המסר או האווירה שרציתם להעביר ברורים?

הנה כמה כלים שיאפשרו לכם להוציא יותר מהסטורי שלכם:

הערה חשובה:
התרשים אינו מכיל מידות מדויקות, אלא הערכות.
הסיבה המרכזית היא שמכשירים ניידים שונים משנים את פרופורציות התצוגה,
בהתאמה לפרופורציות וגודל המסך של המכשיר.
לכן, אנה התייחסו לאיזורים המסומנים בגמישות יחסית,
וקחו בחשבון שהם יכולים להשתנות קצת בתצוגות שונות.

סימון 1 – מתייחס לשטח בו מוצג תפריט הניווט הראשי של הטלפון.
              (רלוונטי למכשירים שאין להם כפתורים פיסיים, כלומר, לא לכל המכשירים).
סימון 2 – מתייחס לשטח עליו מופיע סרגל התגובות.
              הסרגל הזה שקוף – אך מהותי לאינטראקציה.
              לכן, הימנעו מכך שתחתית התמונה שלכם תכיל רקע לבן
              שיגרום לסרגל להיות הרבה פחות בולט לעין.

תצוגה מקדימה בניוז-פיד, באפליקציית פייסבוק:

א.      קחו בחשבון שאם העליתם לסטורי שלכם מספר אייטמים,
התצוגה המקדימה תכיל את האייטם האחרון שהעליתם.

ב.      תמונת הפרופיל, (סימון 5) המופיעה תמיד במיקום קבוע על פני הסטורי שלכם בשכבה העליונה, ולכן מסתירה את מה שמופיע בתמונה מאחוריה.
תחתיה מופיע שם המשתמש שלכם, גם הוא בשכבה עליונה המסתירה חלק מהתמונה.
* אירוע שמגיע לסטורי מכיל שתי שורות של עד 14 תווים – הנשאבות משם האירוע עצמו בפייסבוק. שינוי שם האירוע, יעשה שינוי גם בתצוגה שלו בסטורי.
כמו כן, במקום תמונת הפרופיל הקטנה והעגולה (סימון 5) יופיע
איקון האירועים הכללי של פייסבוק.

ג.       שימו לב שהתצוגה המקדימה של פייסבוק חותכת את הקצוות העליונים של התמונה,
וכן שהחיתוך בתצוגה המקדימה מכיל שכבת גרדיאנט (הצללה יחסית) שחורה/שקופה בקצוותו העליונים והתחתונים. (בתמונות של אנשים פרטיים אין הצללה בחלקו העליון של המסך.
תפקיד ההצללה הוא לגרום לטקסט הלבן של שם הפרופיל, לבלוט על רקע כל תמונה שאתם מעלים לסטורי. (סימון 5).

ד.      ה"איזור הבטוח" ביותר לתוכן שיעבור טוב בסטורי שלכם, נמצא במסגרת המקווקוות (סימון 4), כאשר הדברים החשובים ביותר צריכים להימצא במרכזו (כלומר בשני השליש העליונים של המסך). 

דגשים לתשומת לבכם כשאתם מוסיפים טקסטים על התמונה:
- ודאו שהפונט מספיק גדול לקריאה מהתצוגה המקדימה בניוז-פיד של פייסבוק.
- ודאו שהטקסט מוצב בתוך החלק העליון מרכזי של המסגרת המקווקוות (סימון 4)
- ודאו שהטקסט שלכם לא מוסתר על ידי תמונת הפרופיל ושם המשתמש בתצוגה המקדימה.
- השתמשו בכותרת בולטת שתגרום לאנשים להיכנס לסטורי, ותהיה ברורה ומושכת כבר בתצוגה המקדימה.

תצוגה מקדימה בעמוד הבית של אפליקציית פייסבוק מסנג'ר:

ובכן, כאן אנחנו נחשפים לאמת העצובה, המעוגנת בטעויות האיפיון הרבות של פייסבוק, העושות עוול לתוכן הגולשים.
בניגוד לתצוגה המקדימה בניוז-פיד, התצוגה המקדימה של מסנג'ר קטנה בהרבה, ונכתכת במסגרת עגולה, שאינה מתאימה לפורמט במסך המלא של הסטורי.
התמונה העגולה הקטנה, גם מכוסה בחלקה על ידי תמונת הפרופיל של מעלה הסטורי,
מה שהופך את התצוגה לאפילו פחות אטרקטיבית, וקשה לתפעול.

האמת, אין הרבה שאפשר לעשות בשביל לגרום לתצוגה המקדימה במסנג'ר להיראות טוב ולמשוך אנשים, אבל הבנה והתחשבות בה, יכולה לעזור לתצוגות המקדימות בשתי הזירות המקדמות את הסטורי.

האיזור הבטוח ביותר להעברת מסרים בכלי ה"סטורי",
נמצא במסגרת הירוקה המקווקוות,
המחברת למעשה בין שני האיורים,
על מנת להדגים את השטח שאינו מוסתר בשום אופן בתצוגות המקדימות.

לסיכום:

הבנת עומק באיפיון התצוגות המקדימות של הסטורי, יכולה לגרום להבדל של יום ולילה ביחס שתקבלו על הסיפורים שלכם.

זכרו לא ליפול בפח, כאשר אתם מנצלים את כל שטח התצוגה המלא של הסטורי, ואל תאבדו מהמסרים החשובים.

חישבו על כך כשאתם מצלמים,
כשאתם עורכים את התמונה לסטורי
או כשאתם מוסיפים עליה טקסטים, מדבקות וקישוטים אחרים.

זיכרו מה מגיע לתצוגות המקדימות,
ועיקבו כל הזמן אחרי שינויים בתצוגה באפליקציות השונות, כי שינויים נעשים כל הזמן.
כדי להוציא מקסימום מהסטורי שלכם, תשקיעו – זה שווה את זה, וזה גם יוכיח את עצמו בהתייחסות.

אשמח לדעת אם הפוסט הזה הועיל לכם, ובכלל את המחשבות שלכם בנושא.
אם יש לכם שאלות לגבי התוכן של הפוסט, אשמח לענות מיטב יכולתי.
מוזמנים לשתף את הפוסט עם כל מי שאתם חושבים שהוא יכול להועיל לו.
אפשר גם בפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית