דצמבר 05, 2014

נוקנוק (Noknok) – דפיקה בדלת של "ניהול מוניטין"

By myx | Copy2go


כשאנשים מדברים איתי על ניהול מוניטין, לרוב הם חושבים על איך שהשם שלהם (או של העסק שלהם) נראה ברשת. העניין הוא שההגדרה "ברשת" היום, כבר יותר רחב ממה שהיתה בעבר מפני שמעבר ללדעת איך השם שלכם נראה בגוגל ובפייסבוק ולמה הוא מקושר, יש היום זירות דיגיטליות נוספות שיכולות לשקף עבורנו איך אנחנו נתפסים על ידי אחרים, ברמה הכי אישית – למשל, באילו מילים הם משתמשים על מנת לשמור אותנו כאנשי קשר, בטלפון האישי שלהם.

מה זה "נוקנוק"?

"נוקנוק" היא אפליקציה שמאפשרת לכם לראות את כינוי איש הקשר שלכם אצל חברים אחרים שהתקינו את האפליקציה, בלי לחשוף מי החבר שהכניס את הכינוי. האפליקציה כן מאפשרת לכם לשלוח לחבר האנונימי הודעה פרטית. חוץ מזה, אם יתקשר אליכם מישהו שהאפליקציה מותקנת אצלו ועדיין לא נמצא באנשי הקשר שלכם, האפליקציה תציג בזמן השיחה את הכינוי הפופלארי ביותר שלו אצל חבריו.

האפליקציה מציעה גם צילום  מסך מהיר על מנת לעודד את המשתמשים לשתף את חבריהם בפייסבוק בכינויים מעניינים שזכו להם, ואפשר אפילו לטשטש בקלות כינויים שאתם לא רוצים שיוצגו.

"נוקנוק" תעדכן אתכם בכל פעם שכינוי חדש שלכם ישמר אצל אנשי קשר שמתקינים את האפליקציה.

עד כאן טוב, יפה ונחמד, אך רצוי לקחת בחשבון שאישור הגישה לאפליקציה בטלפון שלכם, משמעותו לאשר לה גישה לכל אנשי הקשר שלכם ואנשים חשדנים ובצדק לגבי השימוש שאפליקציות מהסוג הזה עושות במידע.

איך אנחנו נתפסים על ידי אחרים

הדרך שבה האנשים שאנחנו באים איתם במגע מכניסים את השם שלנו לזיכרון שלהם, יכולה לשקף את איך שאנחנו נתפסים בעיניהם ועד כמה חשוב להם הקשר אתנו. נכון, מדובר בהנחות כלליות ולא כדאי לקפוץ למסקנות, אבל תודו שיש הבדל בין מישהו שמכניס את השם שלכם כמו שצריך למישהו שמכניס אותו עם שגיאות כתיב (ואני לא מדבר על דיסלקטים ודיסגראפים, כמוני למשל), מישהו שמכניס אותו רק כשם פרטי ומישהו שמכניס אותו בתוספת תואר מקצועי.

למשל, אני מניח שמי שמכניס את השם שלנו כמו שהוא, (שם ומשפחה) – יזכור אותנו כשיזכירו את השם שלנו בכל הקשר, ומי שמכניס את הטלפון שלנו לצד כינוי מקצועי או כינוי אחר – יזכור את השם שלנו לרוב רק בהקשר הזה.

כמה מתוך החברים שלכם באפליקציה הכניסו אתכם תחת השם המלא שלכם בלי הערות נוספות?
אם המספר גבוה, הגיוני שהשם שלכם כבר מייצג אתכם כפרסונה, ולא רק כ"בעל תפקיד ספציפי" בחיים של יותר אנשים.

לפעמים אפשר לראות איזה רושם השארנו על אנשים דרך הכינוי שתחתיו רשמו אותנו. אם מישהו הכניס אותנו תחת כינוי לא נעים, אך עדיין שומר את המספר שלנו במכשיר שלו – אולי הוא לא רוצה לוותר על הקשר אתנו לחלוטין... אולי הוא צריך מאתנו משהו...

"נוקנוק" בונה על זה שנשחק במשחק הניחושים הזה, אבל מדי פעם מופיע כינוי כל-כך ספציפי ואינטימי, שלא ישאיר בנו ספק לגבי האדם שהעניק לנו אותו.

חשוב לזכור שמדובר בטלפון, או לפחות מה שרוב העולם עדיין מתייחס אליו כ"טלפון" ולכן אנשי הקשר הנאספים על המכשיר הזה, מתמיינים בהכרח לקבוצות שונות הרלוונטיות לצרכים התקשורתיים שלנו. מה שאומר, שיש הרבה אנשים בסביבתנו הקרובה שלא זוכים בכלל להיכנס ל"זיכרון" של המכשיר האישי שלנו ועדיין יש להם דעה, תפיסה או שיוך עבורנו – ולא נוכל לראות זאת בנתונים שיתקבלו מהמכשיר האישי.

להפוך את היוצרות – לשלוח מסר

אז עכשיו כשאנחנו לוקחים בחשבון שהאנשים שאנחנו שומרים במכשיר הנייד שלנו רואים את הדרך בה עשינו את זה, אנחנו יכולים לגשת לשמירת אנשי הקשר שלנו מחדש ולחשוב אילו מסרים אנחנו רוצים לשגר למי מהם, לגבי איך שאנחנו תופסים אותם.

נכון, הבדרנים ישתמשו בזה גם בשביל להצחיק, להפתיע, להבהיל מידי פעם, אבל גם זה אומר משהו על אנשי קשר מסוימים אצלנו...

היציאה מהקופסא – איך חושב "מנהל קריאטיב"

אם מסתכלים על "נוקנוק" מעבר להיותה "אפליקציית זיהוי כינויים", "נוקנוק" יכולה להיות גם סוג של פלטפורמת שיח.

מעבר ליכולת לרשום בפלטפורמה כינוי לאיש קשר, אפשר בעצם להשתמש בה בכלל להעברת מסר אישי אחר, שיניע לפעולה ויצור שיח. כלומר, נניח שהייתם פותחים את ה"נוקנוק" שלכם ואחד הכינויים היה: (השם שלכם) + "אני יודע הכל". הלב שלכם לא היה מחסיר פעימה? לא הייתם רוצים לדעת מי עומד מאחורי ההצהרה ומנסים לברר? טוב, אולי משהו פחות מפחיד כמו: (השם שלכם) + "היום אתן לך חיבוק"...

לתפוס את תשומת הלב שלנו עם מסר לא קשור, במקום שאנחנו לא מצפים לו, הוא מה שפרסום טוב מנסה לעשות כל הזמן. לייצר הפרעה. לסקרן. להניע.

לסיכום

"נוקנוק" היא אפליקציה אחת מתוך רבות בקטגוריה מתפתחת. הפוסט הזה אולי עסק בה באופן ספציפי, אך חשוב לי להעביר פה מסר רחב בהרבה: כשמדובר בניתור המוניטין שלנו, העולם הדיגיטלי מציע לנו כלים שהולכים ומתפתחים ונצברים אחד לצד השני כדי להציג לנו תמונה כמה שיותר מלאה.

יש לנו גישה היום לנתונים שלא היו לנו בעבר (איפה ספרי הטלפונים המשפחתיים עם כל הפתקים שהיו שמים בקרבת הטלפון ואם היו הולכים לאיבוד היה חרב העולם...?) ומי שיישאר מעודכן בפלטפורמות והזירות המתפתחות וידע איך למנף את השם שלו ושל העסק שלו דרכן, יחזיק ביתרון משמעותי.



אנחנו זקוקים לצורך כך כנות ברוטלית עם עצמנו, ביטול של אגו, יכולת תכנון ומשמעת – ומי שיהיו לו את כל אלה, בנוסף לידע הטכנולוגי והחברתי המעודכן וחשיבה יצירתית, יבלוט בדיוק כמו שהוא רוצה לבלוט – הרבה מעבר לאחרים.

אם יש לכם מידע חדש ומחשבות משלכם בנושא, אשמח לקרוא בתגובות

להתקנת האפליקציה לחצו כאן >>


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית