דצמבר 20, 2006

מעוף הדרקון - ביקורת על הסרט ארגון


למרות העלילה הארכיטיפית הדלוחה, מצליח הסרט ארגון להתרומם על כנפי הדרקון בזכות סינימטוגראפיה מרהיבה, עיצוב נפלא ואפקטים שמשאירים אותך פעור פה. חבל שהוא נגמר עוד לפני שהוא התחיל...

הסרט ארגון הוא תולדה ישירה של ז'אנר סרטי הפנטסיה שהתפרץ למסכים עם סדרת "שר הטבעות" וכמובן עלילותיו של הארי פוטר.

אין ספק שיוצריו של ארגון התחנכו על ברכיים משכילות. בהפקה מורגשת במפורש הכירות עם ציוריו של אלמור האגדי (צייר d&d קלאסי), עם עלילות משחקי המחשב הרלוונטיים (dungeon siege ודומיו) ועם ספרי הפנטסיה הרבים שנכתבו בשנים האחרונות.




מה שמצער הוא שלמרות כל זאת, עלילתו של ארגון היא דלוחה, צפויה ומוכרת עד תחושת דה-ז'ה-וו מבחילה.
שוב אנו פוגשים ארץ אפלה ומפוחדת, נשלטת תחת ידו של רודן רב כוח. שוב קבוצת מורדים קטנה ונסתרת היא תקוותו האחרונה של העם, ושוב הם מחכים למשיח בן דוד, בן הכפר "the chosen one" אשר ינהיג אותם אל עבר הניצחון.


עוד דבר שמצדיק הסרט ארגון, הוא הסיבה לאורכם של סרטים אחרים מן התחום. בעוד שכל אחד מסרטי שר הטבעות ארך 3 שעות תמימות, ארגון נמשך בקושי שעה וחצי. אולי מסיבה זאת הרגישו המפיקים צורך לקדם את העלילה במהירות מופלאה שכזאת וממש "להריץ קדימה" את קצב ההתרחשויות.

הצורך לרוץ בעלילה מעציב בעיקר בגלל שהוא אינו מאפשר לפתח אמפטיה לדמויות המפתח ולהזדהות איתן לאורך המסע. המהירות גם חושפת ביתר קלות את נוסחת העלילה – עוד דבר שמקלקל את הסרט לצופה.

למרות זאת, ולמרות רמתו הבינונית של המשחק, מצליח הסרט לרתק את הצופה על המסך, ולו בזכות הדרקון המדהים שתוך שניות מספר קונה את לבך. האפקטים הטכנולוגיים הם ברמה כל-כך גבוהה שכמעט קשה להאמין שמעולם לא היה דרקון על הסט והוא כולו יצירת מחשב שנוספה בפוסט פרודקשן.
במיוחד מרהיבות הן סצנות הטיסה על גב הדרקון, ואם אתם מחפשים סיבה אחת ללכת ולראות את הסרט הזה בקולנוע (ולא לחכות ל-DVD) – אז זאת הסיבה.

אני יכול לקשקש עכשיו שנה על d&d ולהיכנס לעומקים בניתוח העלילה והדמויות, אבל אני אשאיר את זה לפעם אחרת. לפחות עד שיותר אנשים יראו את הסרט, כך שזה יעשה להם פחות ספויילרים.


לסיכום: אם אתם אוהבים פנטסיה, ומוכנים לבוא ללא ציפיות גבוהות מהעלילה והמשחק – הסרט ארגון בקולנוע הוא חוויה שאתם לא רוצים להחמיץ.

ואם יש לכם כוח וסבלנות, כנסו לאתר הרשמי של הסרט (כאן) גם כי הוא אחד המרשימים והמושקעים שראיתי לאחרונה, וגם כי הוא יכניס אתכם לאווירה.




בינתיים תהנו מהטריילר:


2 תגובות:

  1. אני ממש מצטערת לאכזב אתכם אבל מה שכותבים פה ממש לא נכון אולי הסרט לא כל כך טוב (ואני ראיתי את הסרט) אבל הספר הוא יותר טוב מכל דבר אחר קראתי את הספר והוא הספר הכי יפה שקראתי (וקראתי הרבה ספרים) אני ממליצה עליו בחום וזה שטויות מה שכותבים פה אני מקוה שאתם מרגישים מה שאני מרגישה לגבי הביקורת על הסרט היפה שקובש לבבותץ

    השבמחק
  2. הי חדווה תודה על התגובה. מדובר בדעתי האישית וזכותך לשלך.

    הביקורת אגב התייחסה רק לסרט ולא לספר, שכן לא קראתי אותו אז לא התיימרתי.

    יש הבדל גדול בלבוא ולראות סרט אחרי שקראת את הספר שעליו הוא מבוסס ומכאן כנראה נובעת גם החוויה האישית שלך.

    העיקר שתמשיכי לקרוא!

    מייקל

    השבמחק

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית