נובמבר 21, 2007

מסע לתאילנד (10 באוקטובר - 10 בנובמבר 2007)


אוקי, זה לא הולך להיות קל... הקצבתי לעצמי עמוד (גג) כדי לספר לכם על הטיול המדהים ביותר שעברתי עד היום. חודש בתאילנד. איך הופכים חודש של חוויות לעמוד? כהתחלה מפסיקים לבזבז מילים על הקדמות.

אז ככה: בלי טיפים, בלי הסברים מיותרים – פשוט אספר לכם מה היה.

אודי ואני המראנו מכאן כדי לראות את תאילנד בלי לקבוע שום דבר מראש. לא הזמנו מהארץ מלון או טיסה או אטרקציות. אמרנו לעצמנו "אללה בבאלה" וטסנו. לא לפני שהחלטנו אחרי מחקר ארוך בנושא שאנחנו "לא הולכים בדרך כל בשר", או יותר נכון, אנחנו לא הולכים ב"שביל ישראל" התאילנדי.

אחרי טיסה ארוכה שכללה עצירה של 5 שעות בטשקנט, הגענו לבנקוק בגשם שוטף. החברים הישראלים שכבר הכרנו בטיסה כיוונו אותנו אל דרך ה"קאו סאן", שם ב"קשר הישראלי" פגשנו אנשים שכוונו אותנו לגסט האוס בו התרסקנו באותו לילה. מוטל עכברושים כזה לא ראיתי כבר הרבה זמן. זה גרם למגורי הצבא שלי להריח כמו סוויטה, אבל שרדנו.

ביום שלמחרת כבר המראנו בחברת עוד שני חברים חדשים (דניאל ועודד) לצ'אנג מאי, בירת המחוז הצפוני של תאילנד. מצאנו מלון חמוד, נקי ולא יקר במיקום מצוין קרוב לשוק הלילה ולעיר העתיקה, שני המוקדים החשובים של העיר.

משוק הלילה בצ'אנג מאי לא התלהבנו יתר על המידה, הוא גדול ולא יקר, אבל הדוכנים חוזרים על עצמם וזה משעמם. הדברים המעניינים שעשינו בצ'אנג מאי היו האטרקטציות. דרך סוכנות מקומית סידרנו לעצמנו יום שהתחיל ברכיבה על פיל בג'ונגל, המשיך ברכיבה על אופני הרים במעלה השביל לאורך גדת נהר המטנג כ-10 ק"מ, וחזרה בראפטינג על מים לבנים (דרגה 4), מסלול מדהים ביופו, כולו בג'ונגלים הפראיים והטבעיים שנמצאים כשעה וחצי נסיעה מהעיר.

בגלל שעשינו את הטיול בעצמנו ולא דרך המרכזים הישראליים, היינו כמעט היחידים וזכינו להכיר תיירים אמריקאים וגרמנים איתם חלקנו את הראפטינג.

חוץ מזה, עשינו באנג'י מגובה 50 מטר, שהיה חוויה זוגית מדהימה בפני עצמה - בגלל שקפצנו ביחד.

בצ'נאג מאי יש יותר מ-300 מקדשים, ואנחנו דגמנו את חלקם, כשאנחנו לא שוכחים לבקר ב"דוי סוטפ", שהוא המקדש הקדוש ביותר בתאילנד, ובגני ארמון החורף של משפחת המלוכה.

כשהרגשנו במיצינו את הצפון טסנו בחזרה לבנקוק ומשם הזמנו נסיעה לקו טאו. האי הקטן ביותר בצד המערבי של תאילנד. הנסיעה נמשכה כ-13 שעות וכללה אוטובוס ומעבורת.

בטאו שהינו כשבוע, היה לנו מלון מקסים בצד הדרומי והשקט של האי. המלון היה ממש לחופו של המפרץ השקט והיפיפה, בו רחצנו כמעט כל יום, אפילו בגשם. משיקולים כלכליים ושל מזג אוויר ויתרנו על קורס צלילה והסתפקנו בשנרקול. בטאו הכרנו חברים מלונדון, הולנד,וגרמניה ונהינו מאוד לבלות איתם בערבים בפאב הרגיי הקטן של המלון. הגשם שהחל לרדת ללא הפסקה הבריח אותנו לצידו השני של המפרץ, כשאפילו ויתרנו על מסיבה הפול מון בקו פנגאן.

הנסיעה מטאו לאי פי פי ארכה כ-13 שעות אף היא וכללה מעבורת לילה, מונית, אוטובוס ומעבורת נוספת – אך ללא ספק היתה הדבר החכם ביותר שעשינו בטיול. הגענו למקום היפה ביותר בעולם. פי פי הוא אי מקסים ביופיו שמרוב שהוא קטן אין בו אפילו תחבורה ממונעת ומכל מקום לכל מקום מגיעים בהליכה.

מצאנו מלון חמוד וזול, ובמשך עשרה ימים רבצנו על החוף, טיילנו באיים מסביב עם סירה ארוכת זנב, בילינו עם חברים ישראלים שהכרנו ועשינו חיים משוגעים.

היה ממש קשה לעזוב את פי פי, אך החלטנו שאנחנו רוצים לראות גם את ראי ליי. אי קטן ומדהים ביופיו, הידוע בעיקר בזכות היותו מוקד משיכה למטפסי הרים מכל העולם. בראי ליי נשארנו שני לילות. המקום היה אכן מדהים ביופיו, אך יקר ביחס לכל המקומות בהם היינו ומזג האוויר לא האיר לנו פנים. אחרי טיול נחמד לנקודת התצפית וללגונה הנסתרת נפרדנו מראי ליי לשלום וטסנו מקראבי בחזרה לבנקוק.

בבנקוק פגשנו שוב את חברתנו החדשה ליאן, הידועה בכינויה אוונג'לין, שהכרנו בקו פי פי ואיתה הקדשנו כחצי יום לפארק השעשועים Dream World, שנראה מאוד מבטיח על הנייר, אך היה קצת מאכזב במציאות.

וזהו, נשאר רק לעשות קניות, להיפרד מהשייקים הממכרים והמסאז'ים הזולים ולהמריא בחזרה אל ארץ הקודש. מעבר מחופש לשגרה. מקיץ לחורף. מחלום למציאות.

היה מדהים, מרתק, מהפנט, חינוכי, משכיל, מעשיר, מרענן, מעודד, מפנק, מפקח ובעיקר בעיקר מהנה עד בלי סוף – וכלום לא היה אותו הדבר אם לא היה ליידי בן זוגי שיחייה. אודי אני אוהב אותך.

הבטחתי ולכן אקיים: עמוד. מי שרוצה לשמוע יותר מוזמן לבקש הרחבות בע"פ, או לקרוא את יומן המסע המלא שאפרסם מתי שהו כשיהיה לי כוח וזמן. בינתיים, תהינו מהתמונות.

סאוודי קאפ.

נ.ב.

אם בא לכם לקרוא סיפור קצר שכתבתי בעקבות המסע שלי, אתם יכולים למצוא אותו כאן >>

3 תגובות:

  1. כל כך שמחה שנהניתם!

    השבמחק
  2. אין ספק שתאילנד זה אחד המקומות היותר מהנים

    :)

    השבמחק
  3. תאילנד מדהימה. גם הכי נוחה לטיול, לא צריך לסחוב מפה של המדינה, כמו שצריך את מפת ארץ ישראל בטיולים פה בהם הכבישים משתנים כל יום.

    השבמחק

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית