עוד בפרופיל האישי שלי בפייסבוק:

דצמבר 25, 2015

מי יכול לתת לנו טיפ? על כתיבת טיפים ברשת

Copy2go על כתיבת טיפים ברשת

אנחנו יכולים לדבר רגע ברצינות על המילה "טיפים" כסוג תוכן בפייסבוק?
כי אני משתגע כבר, ואני חייב לפרוק:

בסדר, טיפים זה אסטרטגיית תוכן נפוצה כי אם משתמשים בה נכון, היא בהחלט יכולה לעבוד.
אבל לא בשביל כולם, ולא לכולם כדאי
. למעשה, אם אתם לא מערכת תוכן (או יותר נכון, תוכן חברתי), או אין לכם אחת לרשותכם – לכתוב פוסטים עם טיפים, יהיה הדבר הכי פחות מעניין שתעשו, מבחינת הגולשים שלכם.

בדיקה עצמית – כצרכנים/גולשים:

·         איך אתם מגיבים רגשית (אבל תהיו אמיתיים) לפוסטים בפייסבוק שנותנים לכם טיפים?
·         איזה טיפ אחרון שקיבלתם אתם זוכרים?
·         זוכרים ממי קיבלתם אותו? (כלומר איזה מותג/אדם/ארגון הגיש לכם אותו בפייסבוק?)
·         זוכרים מתי חבר שלכם שיתף לאחרונה פוסט טיפים שהופיע בניוז-פיד שלכם?
·         מי היה החבר?
·         מאיזה מקור הוא שיתף?
·         מבינים?

טיפים, לרוב הם רשימה יבשה של עובדות. משהו שהשכל זוכר הרבה פחות מהיכולת שלו לזכור רגש. כמו רשימת קניות שמתנדפת מהראש אחרי הקנייה עצמה.

שימו לב: אם משהו "חדש" – החדשות הן לא שיש משהו חדש, החדשות הן מה חדש.
אם זה באמת חדש, אנשים לא צריכים שיגידו להם את זה.
אם זה לא חדש, אי אפשר לעבוד עלינו כצרכנים, שזה כן.

מי יכול לתת לנו "טיפ"?

הרבה חושבים שהם יכולים לתת טיפים, הם רק שוכחים כמה לא פשוט לקבל אותם מהצד השני.

במושג "טיפ" יש משהו מתנשא. "לתת למישהו טיפ", יכול מאוד בקלות לעבור רגשית בצד השני כ"ביקורת".

איך אנחנו מגיבים כשנותנים לנו עצה כשאנחנו לא מבקשים?
כמה מאיתנו באמת אוהבים את זה? מוכנים לזה?
יש תנאים מאוד ספציפיים, בהם אנחנו יכולים לפתח אל מותג או עסק הערכה בזכות "טיפים" שהוא נותן.

למשל – איזה מותג (אחר משלכם) עולה לכם בראש כשאתם חושבים על "טיפים"? זוכרים משהו ספציפי? אולי אדם, קבוצה של אנשים אמיתיים – אבל מותג או עסק? זוכרים טיפ שקיבלתם ממותג כלשהו (שהוא לא אתם)?


הפרדה בין התוכן עצמו לאיך אפשר להגיש אותו

אז למה לא לתת טיפים בעצם? הרי ברור ש"כולם עושים את זה" (כלומר המתחרים או עסקים אחרים),
אתם מרגישים חובה לתת גם את המענה שלכם?  העניין הוא שלרוב אתם נוטים להסתכל על זה בכובע המקצועי שלכם ושוכחים להסתכל דרך עיניי הצרכן – כלומר דרך העיניים *שלכם* כצרכנים.

אם יש לכם מידע ייחודי שיכול להועיל לגולשים – התחילו מהתועלת. לא מ"להתלהב מעצמכם" או ממי שעומד מאחורי הטיפ.
אף אחד לא מחכה לטיפים שלכם, או לטיפים בכלל, לפחות רוב הצרכנים.

אם תצליחו לגרום לגולש להרגיש שאכפת לכם ממנו, הוא יזכור את זה לפחות, ואולי בהקשר הזה הוא יזכור גם את הטיפ ואת מי שנתן לו אותו.

"טיפים" לא חייבים להיות רשימה משעממת של מידע. אפשר לצבוע אותם בהומור, לכתוב אותם כשיר, לשחק עם הגולשים על גבי הפוסט עצמו משחק שמעביר את המסרים ועוד... העניין הוא להיות שונה וזכיר ולא להיות כמו כולם. את "כולם" לא זוכרים.

"אבל יש לנו תוכן מקצועי"

את התשובה הזאת אני רגיל לקבל מלקוחות שחוששים שאם התוכן לא יועבר כרשימה של טיפים, הוא יעבור באופן "לא מקצועי". האמת היא, שאם המותג שלכם מספיק חזק וסמכותי, ומקצועיות היא אחד מהערכים שלכם – התוכן שלכם יכול לעבור ככזה גם אם לא תשתמשו בשבלונה מוכרת.

חוץ מזה, גם מקצוענים, הם בסופו של דבר אנשים. אל תשכחו את זה. דברו גם אל הצד האנושי של הצרכנים שלכם, תראו להם שאתם רואים אותם כבני אדם ולא רק כ"עסק".

לסיכום:

שימו על הראש את "כובע הצרכן" והיזכרו בכל מה שאתם מרגישים כצרכנים אל מי שנותן לכם טיפים ולטיפים באופן כללי.
אל תיכנעו לכתוב ולהגיש פוסטים בשבלונה סטנדרטית שקל לזפזפ מעליה בקלות ולהתעלם.
הקדישו קצת יותר תשומת לב להגשה, זהו מה הן באמת התועלות לגולש מהטיפים שלכם, תועלות ריגשיות לא רק תועלות פרקטיות.
השאירו מקום לגולשים בשיחה, פייסבוק הוא לא לוח מודעות ולא מגזין – הוא פלטפורמה חיה של שיח ואם אתם רוצים שהגולשים שלכם יגיבו, הנחו אותם בפוסט לאיזה סוג של תגובות אתם מצפים – כלומר, בקשו מהם תגובות ספציפיות.
אם אתם רוצים שהגולשים שלכם ישתפו את הטיפים שלכם - הם  צריכים להרגיש טוב עם עצמם על השיתוף הזה. תנו להם להרגיש שהם עושים את הדבר הנכון. כלומר, תנו "מניע" ריגשי לקריאה שלכם לפעולה – למשל: "שתפו אם אתם מאמינים בשוויון זכויות" או "שתפו עם חברים שחשובה לכם הבריאות שלהם", וכו'.

תמיד שמח כשאתם משתפים אותי בתגובות במה שאתם חושבים על הפוסט.  
אם יש לכם טיפים נוספים לאיך לכתוב טיפים באופן אפקטיבי או אולי יש לכם רעיונות מקוריים להגשת תוכן במקום טיפים, שמעביר את אותו מידע – אשמח אם תכתבו.

הצטרפו לדיון בפייסבוק:

תגידו רגע את האמת, איך אתם מרגישים כשמישהו מציע לכם "טיפ"?לאור תופעה של ריבוי פוסטים מסחריים בפייסבוק, בסגנון של "טיפים...
Posted by MichEal Amir Myx on Friday, December 25, 2015

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית