יולי 14, 2007

תיסמונת פינוקיו

כשהקשבתי לראשונה למילים של השיר "יחפה" של נינט,

תהיתי איך הרשו לה למאמי הלאומי לשחרר את הצהרות הכאב והתסכול על הבדידות בפיסגה.

נינט היא לא הראשונה להתלונן. תראו את הכתבה הנפלאה שמצאתי במקרה באתר "מקור ראשון".

היא נקראת "לא מכירים אותם" והיא עוסקת בטקסטים של יוצאי כוכב נולד מן העונות הראשונות אשר מתלוננים על הבדידות, על הניכור, על הניצול ועל איבוד העצמי שלהם. (לינק ישיר לכתבה)

מה באמת? ודוגמניות עושות קוקאין... ממש חדשות מרעישות.

שי גבסו, יהודה סעדו, הראל מויאל ואפילו נינט מתלוננים... מסכנים. באמת. הלב נשבר. בקרוב המחזמר.

לא ברצינות, מה חשבתם שיקרה? לכל תהילה יש מחיר. או אם להתלות באילנות גבוהים ("השטן לובשת פראדה") Evrybody wants to be us.

כולם חולמים על החלקים היפים שבסיפור התהילה. כולם חולמים על להיות יפה במצלמה. להופיע על שערים של עיתונים. להתראין אצל יאיר לפיד. אף אחד לא מתייחס לצידו השני של המטבע. אף אחד לא לוקח בחשבון שעם המייק-אובר המוצלח ינשרו ממך לא רק החצ'קונים והשיניים העקומות אלא גם החברים שהיו לך בזמן שהיית אתה.

כמו שכל סופר-הירו יודע היטב, בזמן התהליך שבו אתה מקבל את הכוחות שלך, אתה גם מקבל נקודות תורפה חדשות. אתה גם משלם את מחיר היחודייות ואת מחיר היותך בובה של כוחות חזקים ממך בהרבה.

כן כן פינוקיו, אם אתה רוצה להשתחרר מהחוטים ולהפוך להיות ילד אמיתי אתה צריך קודם שיבלע אותך הליוויתן. בינתיים אתה צריך לשקר ולחייך כשאומרים לך. אל תדאג אחרי הפוטושופ לא יראו כלום.

מי שהולך לתוכניות כמו "כוכב נולד" צריך היום כבר לדעת למה הוא נכנס. במיוחד אם הוא יוצר. אם אתה הולך להשתטח על מזבח המיינסטרים, קח בחשבון את אלוהיו האכזריים ואת תורתו החמורה. ויותר מהכל, קח בחשבון שדת המיינסטרים, בדיוק כמו שהיא יכולה למנות אותך לכהן גדול, יכולה מתי שמתחשק לה לזרוק אותך לכלבים.

לא צריך שום פסיכולוג. צריך להיכנס עם עיניים פקוחות למשחק ולא להאמין לרגע שמה שהם רוצים זה "אותך". הם רוצים את מה שהם יכולים לעשות ממך.


תגובה 1:

  1. מסכימה עם כל מילה. מי שלא מצליח להישאר בתודעת הציבור יותר משנייה וחצי כנראה שלא מגיע לו להיות שם. בתוכניות הללו צריך להבין שזה כמו משחק הלבשת בובות. עושים לך מהפך ואז זונחים אותך לטובת צעצוע חדש יותר.

    השבמחק

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית