פברואר 27, 2012

שישה דברים שממש חבל שאין (עדיין) בפייסבוק:

image
1. כפתור sympathies, (או, "מזדהה", בעברית). כי לייק הוא מודל חסר מידי. מה קורא כשיש סטטוסים עצובים או טרגיים? איך מגיבים על זה בלי להסתבך יותר מידי?
אני אפילו לא רוצה דיס-לייק. אני לא צריך אנרגיה שלילית מיותרת ברשת, מי שלא מעניין אותו, שלא יצרוך ושלא יפיץ.
2. חיפוש תוכן אורגני יא אללה של פייסבוק האלה... למה אני לא יכול לחפש בפשטות תוכן שכתבתי, או שכתבו חברים שלי בפייסבוק לפי מילות מפתח? איך זה יכול להיות שאפשרויות החיפוש לתוכן בתוך פייסבוק עצמו כל-כך מוגבלות ולא קיימות.
אם אתם כבר מונעים את זה מגוגל, לפחות תנו אלטרנטיבה.
3. תזמון תגובות לזמן עבר נכון, זה לא בדיוק אותנטי, להגיב ואז לשנות את זמן התגובה, כאילו היא נעשתה בזמן אחר. אבל מצד שני אנחנו עושים את זה עם כל-כך הרבה תכנים, אז למה לא גם עם תגובות.
כי כמה פעמים הייתם במצב שהתשובה הנועצת או ההערה המבריקה, מגיעות באיחור של כמה שעות...?
ואם פייסבוק כבר מציף לנו תמונות של חברים מן העבר, לפחות שיאפשר לנו להגיב להן בלי להרגיש סטוקרים... (אגב, לשלוח סטטוסים והודעות בעתיד, כבר קיים...)
4. הודעות על העלמת תכנים
הרגל מגונה כמעט של פייסבוק הוא להעלים תכנים ללא יידוע היצרנים שלהם. כך למשל, אם הגבתם בשרשור שנמחק מן האתר על ידי המערכת, לא יספרו לכם על זה, וגם תגובתכם תיעלם מזרם הפעילות האישי שלכם.
נראה רק הוגן, שאם המערכת מסירה תכנים באופן אוטומטי כתוצאה מהתקיימות תנאים מסויימים המתריאים בפניה על אפשרות שהתוכן לא הולם, פולשני או פוגעני, והיא מוצאת לנכון לאפשר לעצמה שוליים רחבים של מקום לטעות, בלי לתת הסברים – לפחות עליה לידע את הגולשים הפעילים, אך פייסבוק בוחרת בגישה הפחדנית.
5. פלטפורמת בלוגינג נורמלית
סליחה, אבל הכלי המצטער הזה שפייסבוק קוראת לו "פתקים", כבר מזמן מזמן לא מספק את הסחורה. במיוחד מעצבנת העובדה שאי אפשר לשים בתוך פתק קישור אינטרט חי. אנחנו אשכרה צריכים להעתיק את השורה ולשים אותו בדפדפן.
אני כבר לא מדבר על התמיכה הלא קיימת בשפה העברית. כמה זמן אני עוד אצרך לקרוא טקסטים מיושרים לשמאל?
6. מידור תכנים בעמודים העסקיים
נכון לעכשיו, אין אפשרות למדר תכנים בעמוד עסקי. כלומר, כל העוקבים של העמוד חשופים לכל התכנים בו, ללא יוצא מן הכלל. זאת בניגוד לאפשרויות המידור והפרטיות הקיימות בפרופילים האישיים.
אל תבינו אותי לא נכון, אני לא באמת מאמין בפרטיות ברשת. אבל אם היה כלי ממדר בעמודים עסקיים, הם היו יכולים לבנות רשימות תפוצה לתכנים שונים הפונים לסוגי קהלים שונים, ללא הצפה של הזרם המרכזי.
הצהרה על רשימות תפוצה כאלו והזמנת העוקבים להצטרף לצפיה רק בתכנים שמעניינים אותם, יעלו את האינג'יימנט ויפחיתו התנגדויות חסימות והסתרה של תכנים על ידי גולשים מוצפים בתוכן רב מידי שאינו מדוייק לתחום עניינם.
למה פייסבוק לא מפתחת את התחומים האלה, ברור שסיבותיה עימה. אבל אם אנחנו כבר בעולם של מדיה חברתית, בואו נראה לה מה אנחנו רוצים, ואולי... אם נעשה את זה נכון, גם יקשיבו לנו.
אני אשמח לדעת מה אתם חושבים, ומה הדברים שחסרים לכם בפייסבוק או ברשתות החברתיות בכלל. מה הייתם רוצים לראות, מה אתם צופים שיהיה?

------ עדכון-----


3 תגובות:

  1. מייקל, אהבתי את הבלוג. שאלה לגבי ההערה שלך על העמודים העסקיים: אתה לא חושב שנפספס קהל פוטנציאלי? אם אני (כעסק) אתחיל להעמיס בהגדרות נוספות לכל פוסט אז אני עלול לאבד קהל שיכולתי לפגוע בו. לדעתי, ככה אני לא משאיר מקום למקריות, לא?

    ומשהו לא קשור, ממש מעצבן אותי שגוגל מסרבים להתחבר לפייסבוק, לשלוח לך תגובה מחשבון גוגל? אוף זה מעצבן.
    ממש אין לי *** לבוג'ראס הזה. תנו לי פייסבוק קונקט!
    חגי.

    השבמחק
  2. היי - עושה רושם ש-3 ו-6 מתגשמים עם הטיימליין החדש.

    אני לחלוטין כפתור [מזדהה] עם נושא חיפוש מילות מפתח. מקווה שזה גם יתגשם בקרוב

    השבמחק
  3. חגי,
    אכן במידור תכנים יש את החיסרון שבחשיפה רנדומלית, אך הוא עדיף על חשיפת יתר המביאה גולשים להסתיר תכנים ולחסום אותם באופן קבוע מתוך שיקול של חוסר רלוונטיות.

    גולש חוסם הוא גולש אבוד. קשה מאוד לחזור מ"הסתר". אז כל אחד יצטרך בעתיד לעשות את השיקולים שלו, האם להציף או למדר.
    מעבר לכך, כפי שאמרתי, גולשים מיודעים לגבי מידור יוכלו להגיד לאילו תכנים הם מעוניינים להיחשף, ובמידה ויש תוכן חוצה קטגוריות - תמיד אפשר לפרסם אותו לכולם.

    בנוגע לגוגל (ובלוגר) ופייסבוק קונקט - אני מקווה שמאוד בקורב אוכל להציג בבלוג תגובות ישירות דרך פייסבוק. זה רק עניין של זמן אבל אני מחכה לזה בכליון עיניים.

    קרן, אכן, אך הטיימליין החדש עוד יעבור שינויים רבים. במיוחד כשהתחרות מבחוץ תציג את עצמה כרלוונטית יותר... אז אני סקרן לראות לאן עוד נתקדם. :)

    השבמחק

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית