עוד בפרופיל האישי שלי בפייסבוק:

אוקטובר 13, 2016

האם אתם באמת מייצרים "תוכן איכותי"? – עצות מעשיות



העולם הדיגיטלי המסחרי נמצא במצב תמידי של רעב ל"תוכן איכותי". צמד מילים, שאולי כדאי רגע לעצור ולהבין מה בעצם מסתתר מאחוריהן.


למעשה "תוכן איכותי" – הוא תוכן שמעניין את קהל המטרה שלו.
אם התוכן מעניין אותנו כצרכנים, באמת-באמת מעניין אותנו, הוא גם יכול לתבוע בנו חותם רגשי, להיזכר לאורך זמן רב יותר ואף להניע אותנו לפעול באופן מכוון.

כדי לייצר "תוכן איכותי" אמיתי, חייבים לצאת מנקודת מבט צרכנית בעלת כנות ברוטלית.
כיוון שגם אנחנו כולנו צרכנים בעצמנו, אנחנו יודעים במדויק מה גורם לנו מיד לאבד עניין בתוכן, במיוחד אם הוא מנסה "להידחף" לחיינו בלי ועם הזמנה.

מה כבר לא עובד


תוכן ש"מסריח מפרסום", תוכן שחוזר על עצמו, תוכן שיוצר ציפייה אבל לא מקיים, תוכן שמדבר איתנו בקלישאות, תוכן שמדבר איתנו ב"תבנית שיווקית" קלה לזיהוי, תוכן שמלאה בפרטים מיותרים, שאין בו פוקוס ממוקד – עמוס או מפוזר או שניהם, תוכן שאנחנו לא מבינים מיד את הרלוונטיות שלו אלינו, תוכן שאנחנו לא יכולים לדמיין מיד איזו תועלת תצא לנו ממנו, תוכן שמעורר בנו רגש שלילי והתנגדות, תוכן שדורש מאיתנו "יותר מידי השקעה", תוכן שמבטיח הבטחות גדולות מידי שקל להפריך – כל אלה, הם סוגי תכנים שכבר עוברים לידנו ועושים לנו עבודה קלה להתעלם מהם.

הפער בין מה שאנחנו אומרים לעצמנו, למה שעושים בפועל


המציאות מראה שאפילו דברים שאנחנו "צריכים" לקרוא, אנחנו לא באמת קוראים.
אנחנו סורקים, מרפרפים, "עוברים עם העיניים", אבל לא באמת מתמקדים – אלא אם כן זה ממש אבל ממש נתפש בעיננו הכרחי. וגם אז, אם נדרש מאיתנו מאמץ לצורך כך, זה מעורר בנו אנטגוניזם.

אם התוכן לא "לעיס" בקלות, אנחנו מדלגים הלאה, אל הביס הלעיס הבא, וביס, זה בדיוק מה שמספיק לנו, בדרך כלל. 

בגלל הפער בין הסובלנות של הצרכנים כלפי תכנים באופן כללי, והצורך של המפרסמים להחזיר אותנו לאותה מסעדה שוב ושוב, לייצר "תוכן איכותי" זה אתגר של ממש.

מדובר בהפעלה של טכניקות המשלבות את היכולת להבין את הצרכן ואת מצבו כרגע, לדעת לאן רוצים לכוון אותו ולהעביר לו את המסר או המסרים בכמה שפחות מאמץ מצידו, אבל שישאר בעניין כמה שיותר זמן, או לפחות עד השגת המטרות שלנו ממנו.

אם אתם בעלי עמוד פייסבוק מקצועי, אם יש לכם אתר שמכיל מאמרים וכתבות או תכני מידע, אם אתם שולחים דיוורים קבועים במייל לצרכנים שלכם, ואתם רוצים להאמין שאתם יוצרים עבורם "תוכן איכותי", מומלץ מאוד שתעברו על הרשימה הבאה, שמרכזת נושאים שנבדקו ונמצאו כמעניינים לגולשים ברשת.
המחייבות של "תוכן איכותי" בעידן הנוכחי היא התמקדות בצרכן.

לא במוצר, לא בחברה, לא במותג, לא בארגון – בצרכן, ובחלק שיכול להועיל לו. באמת להועיל לו, באופן כלשהו.


מה זאת הרשימה הזאת?


ברשימה תוכלו למצוא רעיונות איך להגיש את התכנים שלכם לגולשים באופן שיעורר בהם עניין, אם תצליחו לחבר באמת בין עולם התוכן של העסק או הארגון שלכם, לנושאים שמוצגים כאן.

את הרשימה מצאתי בפוסט הזה, אך ערכתי אותה וחילקתי אותה לקטגוריות כלליות יותר, לנוחות שימושכם.
מקווה שהיא תעזור לכם לעורר עניין בקרב קהלי המטרה שלכם.

ונ.ב.
למרות שהפוסט הזה פונה לקהל מקצועי, לדעתי הוא מעניין גם ברמה האישית, ליצרני תוכן פרטיים.
במיוחד כאלה שרוצים ליצור לעצמם קהילת עוקבים מתרחבת, פעילה ונאמנה.

אשמח לשמוע את דעתכם, כמו תמיד. כאן ובפייסבוק.

30 סוגי תכנים שכולנו חושקים בהם:


      הזדהות על בסיס תובנה משותפת
1.      תוכן שמזכיר לנו שהחיים קצרים.
2.      תוכן שמזכיר לנו דברים בסיסיים שנשכחו או שפוסחים עליהם.
3.       תוכן שמאשר את ההנחות האישיות שלנו.
4.      תוכן שמאתגר את ההנחות האישיות שלנו.
נתינת תקווה
5.      תוכן שמזכיר לנו שחלומות יכולים להתגשם.
6.      תוכן שנותן לנו אמונה בדברים גדולים יותר.
7.      תוכן שמזכיר לנו שיש לנו משמעות
8.      תוכן שמזכיר לנו שאנחנו מיוחדים במיננו ומעודד אותנו לחיות כך.
הנעה לפעולה
9.      תוכן שנותן לנו השראה לפעול.
10.  תוכן שמעודד אותנו לעולם לא לוותר.
הרגש זוכר יותר טוב מהשכל
11.  תוכן שגורם לנו לצחוק או לחייך.
12.  תוכן שגורם לנו להזיל דמעות (מאושר או עצב).
13.  תוכן שמפתיע אותנו.
14.  תוכן שמרשה לנו לזכור בגעגוע.
15.  תוכן שמרומם אותנו מעל פחדים החזקים ביותר.
16.  תוכן שמאשר את הפחדים הגדולים ביותר שלנו.
בידור ומקוריות
17.  תוכן שיש לו טוויסטים בלתי צפויים.
18.  תוכן שמלמד תוך כדי שהוא מבדר אותנו.
19.  תוכן שמספק לנו נקודת מבט רעננה על דברים מוכרים.
אמנות הסיפור
20.  תוכן שמספר לנו סיפור.
21.  תוכן שמגלה סוד.
22.  תוכן שחושף תעלומה.
23.  תוכן שלוקח אותנו למסע.
24.  תוכן שבו דויד גובר על  גולית.
25.  תוכן שמעורר סקרנות. (תוכן שמזכיר לנו שיש עוד)
26.  תוכן שיוצר מתח.
סיפורים שאנשים אוהבים
27.  תוכן שמספר סיפור הצלה.
28.  תוכן שעוסק בלוקחי-סיכונים.
29.  תוכן שמספר לנו על גאולה (לא דווקא דתית)
30.  תוכן שמספר לנו על הקרבת קורבן.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית