ספטמבר 14, 2007

האוליגרך שצעק זאף זאף


ארקדי גיידמק לא צריך לקנות יותר כלום. אולי רק איזה כוס וודקה קטנה כדי לחגוג את הניצחון האחרון שלו על מדינת חלם.

כמי שכבר שנה מבסס את מעמדו בעיניי הציבור כמושיע לאומי, נראה לי תמוה מהלכו התקשורתי האחרון – לחבור לחברת פלאפון לטובת פרסומת מטופשת ביותר.

מילא שארקדי יכול לקנות את חברת פלאפון כולה ועוד ישאר לו עודף לגורד שחקים או שניים, הוא יכול לקנות לכל העם טלפון דור שלישי ואפילו לא להרגיש שחסר לו כסף בארנק.

אבל זאת לא הפואנטה. אחרי שהציל את הצפון במלחמה של שנה שעברה, אחרי שהתחבר למחנה נתניהו, אחרי שהאכיל ביום העצמאות את כל העם בשר מלא פה ואז איים להפוך את טיב טעם לכשר, בוחר האוליגרך להתבזות בפרסומת מטופשת כזאת. פרסומת שחושפת את האמת העצובה על האדם שכל-כך משקיע בלהתקרב אלינו בשנים האחרונות, אבל לא טרח ללמוד אפילו מילה בעברית.

קפיטליסט נשאר קפיטליסט. ודימויו המפוקפק של מר גיידמק בעיניי הציבור הישראלי היה ונשאר חשוד ואפלולי. נדמה שכולנו מוכנים לקבל באהבה גדולה את כספו, ואפילו לבקש ממנו להביא לירושלים ים, אבל לראות אותו בכנסת – זה עוד קצת מפחיד אותנו.

רק קצת. רק בינתיים. תן לנו קצת זמן ארקדי. זרוק לנו איזה סלולארי דור שלישי מתנה או אולי איזה מיקלט משוכלל לתושבי שדרות ועוטף עזה. רק עוד קצת ארקדי. רק תביא לפה אולי את כריסטינה אגילרה, אולי תטיס את כולנו לחופש בטורקיה ותשכח להחזיר אותנו לכאן...

אם אולמרט ראש הממשלה, פרץ שר הביטחון, מופז שר התחבורה ומשה קצב היה הנשיא – יש סיכוי שממש בקרוב תנוהל המדינה שלנו ע"י זרועו היציבה של מר גיידמק.

בינתיים, הוא הופך את היוצרות ומשתעשע בנו במקום שאנחנו נשתעשע בו. מה הוא בטח חושב לעצמו האיש הזה: שהוא מצא מכרה זהב. מדינה שאפשר לקנות בכסף, ושארצות הברית תמשיך לממן. חלומו של כל יוצא ברית המועצות.

אז הוא קונה אותנו אחד אחד, סקטור סקטור, ברצינות ובצחוק, במקל ובגזר, וכך לפני שנרגיש יהיה לנו ראש ממשלה שלא רק נתבייש באנגלית שלו, אלא שאפילו מילה עברית הוא לא יכול לדבר בלי לקרוא פונטית מהטלפרומפטר.

תחשבו על זה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חיפוש בבלוג זה

הצטרפו לדיון כאן, עם הפרופיל שלכם מהרשת החברתית